Четвер, 8 Грудня, 2022
Бiльше

    У ЗМІ РПЦвУ виправдовуються: гроші Путіна Польській Церкві – не хабар, а «притягнуті за вуха припущення»

    У ЗМІ наближеному до РПЦ в Україні «Расколам.нет» виправдовуються через звинувачення Польської Церкви в отриманні хабаря від Росії. У РПЦвУ стверджують, що ресурс «Gazeta Polska» про «хабар» нібито нічого не писав, а це все «притягнуті за вуха припущення». Однак спростування отримання російського хабаря для Польської Церкви в ЗМІ РПЦвУ також не наводять. Натомість назва статті в Gazeta Polska звучить саме так: «Польська Православна Церква та гроші від Путіна. Таємничий фонд Росатому».

    Крім цього журналісти видання «Gazeta Polska» стверджують, що у грудні 2021 року представники російського фонду «РосАтом» відвідали найвищих сановників Польської автокефальної православної Церкви, яка факт цих зустрічей тримає у секреті, а Фонд Росатома «профінансував», зокрема, завершення будівництва та оздоблення сучасної варшавської церкви Святої Софії Премудрості Божої та документальний фільм за участю польських православних єрархів. На думку РПЦвУ, це аж ніяк не хабар від Путіна для Польської Церкви.

    Нагадаємо, Духовний Фронт України писав, що 11 грудня 2021 року делегація російського «Фонду підтримки християнської культури та спадщини» на чолі з виконавчим директором Єгором Скопенко побувала у Білостоксько-Гданьскій єпархії Польської православної церкви. Вищезгаданий «Фонд підтримки християнської культури та спадщини» фінансується російською державою — компанією «РосАтом».

    «З власних джерел мені стало відомо, що до Польської православної церкви посланці з Росії приїхали не просто так і не з пустими руками. Вони подарували Польській Церкві декілька мільйонів євро. Виходить, що російський державний концерн РосАтом, через “Фонд підтримки християнської культури” “підтримав”, або краще сказати передав хабаря Польській Церкві. Звісно, що мільйони євро можна списати на нечувану щедрість росіян, “підтримку культури”, чи інші благородні цілі, проте, знаючи боротьбу Кремля із Україною, так думати буде дуже наївно», — коментував тоді цю подію релігійний оглядач Іван Петрущак. Що цікаво, сам голова російського християнського фонду Скопенко, заявив, що займається такою благодійністю і в інших Помісних Церквах.

    Релігієзнавець Дмитро Горєвой зауважував, що у повідомленні на сайті РПЦ є згадка, що митрополит Сава «висловив задоволення успішним ходом робіт із внутрішнього оздоблення кафедрального Собору Святої Софії у Варшаві, яке відбувається завдяки підтримці Фонду» з Росії. «Отже, можна припустити, що “умовний хабар” у декілька мільйонів євро був завуальований у пожертву на кафедральний собор», — писав він.

    Крім цього видання Informnapalm опублікувало велику статтю про гібридний вплив Російської Федерації на інші країни через Російську православну церкву. У матеріалі також фігурував фонд «РосАтом» і хабарі для Польської Церкви від Росії.

    Натомість у РПЦвУ кажуть що це не хабар і Гроші від Путіна для Польської Церкви теж не хабар, а «притягнуті за вуха припущення». «…кримський ресурс звинуватив польський сайт у тому, що той звинуватив Польську Православну Церкву в отриманні “хабара” на підставі притягнутих за вуха припущень українських ЗМІ», — виправдовуються проросійські оглядачі на Расколам.нет ніяк не підтверджуючи свої твердження.

    Нагадаємо, у кінці січня митрополит Олександр (Драбинко) розповів, що РПЦ в ручному режимі використовує єпископів Польської Церкви. Такі висновки митрополит зробив через негативну реакцію збоку одного єпископа Польської православної церкви на його приватний візит в Польщу.

    Найсвіжіше

    Популярне